TASQUES A CASA 1




DIVENDRES 20/03/20


LLENGUA 

Avui començarem el dia amb la descripció d'una fotografia. Dona igual com sigui o de quan, el realment important és que la feu de manera ordenada i amb molt d'adjectius. Ha de ser curta com a màxim de 10 línies. 
S'ENTREGA AVUI



NO OBLIDIS ELS 30' MINUTS DE LECTURA!!! 

PEL QUE FA A LA LECTURA HAUREU D'ANAR FENT UN RESUM DEL LLIBRE QUE US ESTEU LLEGINT D'ACORD? POC A POC JA DIRÉ COM I QUAN S'ENTREGA. 




PROJECTE /ciències. 

Ara podeu acabar de preparar la vostra exposició o tríptic. Cada un porta un ritme diferent així que no patiu l'heu d'entregar al llarg del cap de setmana. És a dir, l'he de tenir per al dilluns. Cada un que l'entregui quan estigui preparat o preparada

Una fitxa amb relació als hàbits de vida saludable. 
Quins feu ara mateix vosaltres
Podríeu dir que compliu amb els hàbits de vida saludable en aquest moment de confinament? 
Sabeu que és el confinament? 



EN ACABAR  L'ARXIVEU


Ara, per acabar avui, heu d'entrar a la part de reforç de ciències i fer alguns dels mapes interactius que hi ha d'Espanya (comunitats autònomes) i del mapa d'Europa (països d'Europa). 

Aquest apartat el trobareu a la part dreta del blog.




DIJOUS 19/03/20 

PROJECTE 

Aneu acabant el tríptic i qui el tingui acabat que comenci a practicar la seva exposició. 

Per al cap de setmana haureu de fer-me un vídeo amb l’explicació del vostre tríptic. És a dir els vostres pares us han de gravar i me feu arribar aquell vídeo per e-mail. 

Amb la foto o la imatge escanejada del tríptic. 

EDUCACIÓ FÍSICA

Tal i com vàreu fer ahir aneu a la pàgina del blog d’educació  física: educaciofisicasajoveria.blogspot.com

*Ahir varies famílies em varem fer arribar que havien fet una miqueta d'esport a casa, els que podien donant voltes pel jardí, altres pujant i baixant escales... Em va semblar molt bona idea, ja que és necessari que tingueu algun moment d'activitat física. 
Animeu-vos tots!!


NO OBLIDIS ELS 30' MINUTS DE LECTURA!!! 
Avui aquesta mitja hora la pots dedicar a llegir el text que et poso a continuació entre d'altres!!


ATENCIÓ!!!! Ara has de fer la teva pròpia faula. S'ha d'entregar avui vía e-mail! 

 ABANS DE COMENÇAR ÉS IMPORTANT SABER  DISTIGIR ENTRE:

Llegenda. És la història popular del naixement d’una religió, de la fundació d’un imperi, d’una ciutat, la història d’un heroi... Parteix d’uns fets reals a partir dels quals la memòria col·lectiva basteix una història. 

Conte. Narració breu que explica una història inventada, que pot ser o no creïble. 

Faula. Relats de ficció protagonitzats per animals amb característiques humanes, tot i que en ocasions també hi apareixen persones o éssers inanimats. Escrites en prosa o en vers, la seva finalitat és clarament educativa, ja que transmeten un ensenyament, uns valors morals o una reflexió ètica.


MÉS COSES IMPORTANTS!! Ahir vaig dir que us posaria el Gegant des Vedrà però aquell text és una llegenda, per això he preferit primer centrar-nos en la faula i després ja us presentaré la llegenda típica d'Eivissa. 

LA PODEIS HACER EN CASTELLANO

Si algú ha cercat informació sobre aquell text, em sembla molt bé però avui toca la faula que com està especificat a les definicions la faula la podem inventar i la llegenda no! 

BASE DE ORIENTACION DE LA FÁBULA 

FÁBULA
SI O NO (QUÉ DEBERIA MEJORAR
HE PUESTO UN TÍTULO

MI FÁBULA TIENE PERSONAJES

HE PUESTO EL LUGAR DONDE SUCEDE LA HISTORIA

HE PUESTO LAS CARACTERISTICAS PARTICULARES DE LOS PERSONAJES

HE ESCRITO CUAL ES EL PROBLEMA 

HE ESCRITO COMO SE SOLUCIONARIA EL PROBLEMA 

HE PUESTO QUÉ QUIERO QUE APRENDAN LEYENDO ESTA FÁBULA 

HE TENIDO EN CUENTA: 

-MARGENES 

- MAYÚSCULAS 

- PUNTOS Y SEGUIDOS. 

- PUNTOS Y APARTE. 

- SEPARACION DE PÁRRAFOS 

- ACENTOS 



I per acabar... Matemàtiques !!!


PROBLEMES.   

Heu de clicar damunt i fer les dues primeres pàgines. 



DIMECRES 18-03-20

ANGLÈS

Bon dia i alegria!! 


Avui a primera hora heu de fer anglès per tant tal com vàreu fer ahir heu d'entrar el blog d'anglès i fer les activitats que n'Inés ha penjat per vosaltres. Recordeu heu d'entrar a: anglessajoveria.blogspot.com


EDUCACIÓ FÍSICA

Després d'anglès tocaría E:F així doncs heu d'anar a la pàgina: educaciofisicasajoveria.blogspot.com

Allí n'Ester ha penjat cosetes per vosaltres. Ànim!! 


NO OBLIDIS ELS 30' MINUTS DE LECTURA!!!


CASTELLÀ


Ahora vamos a repasar un poquito la acentuación en castellano. 
Aquí os dejo dos fichas!! 







Para acabar id pensando en una leyenda, deberéis crear la vuestra. Os colgaré una base de orientación para que sigáis unas pautas. Esta vez será en castellano. 

Podéis buscar en internet, una muy típica de Ibiza es "El gegant d'es Vedrà" 
Recomiendo su lectura. Mañana os colgaré más cositas relacionadas con esa leyenda. 

Ah!! Haced comentarios en la nueva entrada que os ponga de esta manera podremos darnos los buenos dias entre todos.!!


Que tengáis un buen dia!! 




DIMARTS 17-03-20


ANGLÈS

Com sabeu al vostre horari "normal" a primera hora teniu anglès per tant anem a treballar-lo igualment. 

1- Heu d'entrar a: anglessajoveria.blogspot.com. 

2- Dirigiu-vos a l'apartat: de 4t 

3- Els alumnes podreu anar afegint els vostres treballs al quadern i si no el teniu, els haureu de fer en un foli en blanc i en arribar a classe aferrar-los a la vostra llibreta. 



NO OBLIDIS ELS 30' MINUTS DE LECTURA!!!
PROJECTE (TRIPTIC)
Després heu de continuar amb el tríptic; avui ja hauríeu d'haver acabat l'esborrany. 

Per favor reviseu les faltes!! Sobretot les V/B- les G/J!! CONSULTEU LES NORMES!

I passeu aquesta base d'orientació a veure com aneu.

BASE D’ORIENTACIÓ TRÍPTIC


COSETES A TENIR EN COMPTE

SI O NO 
Què puc afegir per millorar el meu treball final
Hi ha una portada amb la pregunta clau del projecte?


Hi ha una definició de què és un ecosistema?



Hi ha una explicació o dibuix sobre el cicle de l’aigua?


Explico les característiques generals de les nostres tortugues: 
-Raça
-Diferencia entre mascle i femella
- Com es reprodueixen
- Què mengen


Com hem de cuidar la bassa d’aigua: que podem fer i que no (Normes) 



HE TINGUT CURA AMB LA PRESENTACIÓ: 
-ORTOGRAFIA 
- BONA LLETRA




MÚSICA

Hi Havia programada una activitat de música i en Domingo està treballant perquè pugueu accedir a un blog de música i així poder fer-vos un seguiment ell també. En quant el tingui us passaré l'enllaç, d'acord? Per al moment us proposo que agafeu una cançó que us agradi l'escrigueu a un paper i la canteu! 

Podria ser la que voleu presentar com a proposta per al final de curs.... 
Recordeu castellà o català!! Si té una petita part en angles no hi ha problema!! 



PER ACABAR UN PROBLEMA MATEMÀTIC i  passar la base d'orientació de la carta




LA CARTA

HE DE MARCAR SI HO HE FET O NO I SI HE D’INCLOURE ALGUNA MODIFICACIÓ ESPECIFICAR QUINA. 

He fet un esborrany abans de l’entrega revisant les faltes d’ortografia. 

He posat lloc i data. 

He començat amb una salutació: 
Bon dia, 
Estimada...

Al cos de la carta, m’he presentat el primer de tot. 

Al cos de la carta hi ha mínim dos paràgrafs, un per a la presentació i un altre per a l’explicació d’allò que vull dir. 

Hi ha comiat i signatura

He revisat les faltes d’ortografia bàsiques estudiades a classe: 
Norma de V/B 
Verb haver amb H i amb V. 
Verb VAIG amb V  
He fet amb H 









I



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


DILLUNS 16-03-20


LLENGUA

AVUI TOCA FER-ME UNA CARTA!! 
LA CARTA ES PER AL MATEIX DIA S'ENTREGA VIA MAIL, PER FAVOR SEMPRE AMB EL VOSTRE NOM. 



PENSEU QUE HEU DE SEGUIR EL PLA D'ESCRIPTURA: 













ABANS DE PASSAR A NET RECORDEU LES NORMES D'ORTOGRAFIA QUE HEM ESTUDIAT A CLASSE: 

- LA MAJÚSCULA A PRINCIPI D'ORACIÓ. DESPRÉS DE PUNT. 
-ELS PARÀGRAFS I EL PUNT I A PART. 
- L'APOSTROF.
- ELS ACCENTS. 
- ELS MARGES. 
- LA B I LA V
- LA S/SS/C/Z/
- LA G

I TENIU EN CONTE ELS ASPECTES FORMALS DE LA CARTA, COM QUAN LI VAREM ESCRIURE ALS REIS MAGS. HAN DE SORTIR TOTES AQUESTES PARTS: 



NO OBLIDIS ELS 30' MINUTS DE LECTURA!!!


PROJECTE (TRIPTIC) S'ANIRÀ FENT AL LLARG DE LA SETMANA, NI HI HA DATA D'ENTREGA. 

Ara hauràs d'agafar un DIN-A 4 (un foli) i amb tota la documentació que tens a la carpeta d'aprenentatge del projecte has de fer un tríptic informatiu. 


Per a què? Doncs perquè hem d'explicar a tota l'escola la creació de la bassa d'aigua de les tortugues i la importància d'un bon manteniment. 

Així doncs, haurem de posar: 

1. Una portada. 
2. Com va començar el nostre projecte amb l'estudi dels ecosistemes -->;; . Una definició. 
3. Per què és important tenir present el cicle de l'aigua. Com afecta la bassa d'aigua?
4. Les tortugues (Característiques) Quantes tenim, com es diuen, com s'alimenten, com és reprodueixen, com diferenciem si són mascle o femella. 
5. Les normes per una bona conservació de la bassa d'aigua.

ATENCIÓ! AL TRIPTIC ES PODEN FER DIBUIXOS O ENGANXAR FOTOS!!


Què és un triptic? I característiques podeu consultar aquesta pàgina  https://www.caracteristicas.co/triptico/


Exemple: 




MATEMÀTIQUES 

TEORIA DIVISIÓ

Per practicar les divisions, si seguiu els passos que hem explicat a classe i que penjo a continuació us sirà molt fàcil la seva pràctica.  







PRÀCTICA QUAN TOCA CÀLCUL AVUI REPASSA LES DIVISSIONS, 
FITXES 1 I 2 AMB LES COMPROVACIONS!! 
 Per a què VOSALTRES PUGUEU SABER SI LES TENIU BÉ O NO I CORREGIR-LES SEMPRE HEU DE FER LES COMPROVACIONS DE LES DIVISIONS.


Per si algú s'atreveix a passar al pas 3!! O per aquells que ja el tenen assolit a continuación teniu més material per practicar. 

TEORIA 




PRÀCTICA







Bon dia a tots I a totes!

Aneu fent comentaris, jo no sé per què no puc contestar però llegeixo tots els comentaris.
Algú li pot dir a en Xavi els noms de les tortugues? 
Hi ha alumnes que se'l saben!! Ajudeu-vos entre vosaltres!! 
Estic molt contenta i orgullosa de vosaltres. 
Esteu fent molt bona feina!!






70 comentaris:

  1. Hola Veronica, soc na Noa, que tenguis un bon dia adeuuuuu.

    ResponElimina
  2. Hola Veronica soc Sasha desde casa

    ResponElimina
  3. Bon dia Verònica!
    Soc na Nadia.
    Gràcies.

    ResponElimina
  4. hola Verónica sóc en Marc hi ha que fer dibuixos al triptic??

    ResponElimina
  5. Bon día Verónica sóc Ángela i estic fent les divissions

    ResponElimina
  6. també hi ha que fer la prova a la divició??????

    ResponElimina
  7. Hola bon dia.. soc na deyanira.. com va tot?? Saludos desde casa.

    ResponElimina
  8. Hola Veronica he acabat tot menys el triptic perque com no vaig vindre el divendres no vaig agafar la carpeta de aprenentage.

    ResponElimina
  9. Hola Verónica! En el blog de inglés no logro ver el apartado de 4°. Gracias.

    ResponElimina
  10. Bon dia Verónica sóc Xavi. Quins son els noms de les tortugues?

    ResponElimina
  11. bon dia la canço pot tenir una part de castella i unaltre d´angles???(soc en Marc)

    ResponElimina
  12. Buenos dias Veronica,soy Sasha ya he elegido la cancion.

    ResponElimina
  13. Xavi la grande era Esmelarda,la mediana Luna,i la pequeña o Gorda o Eleven creo

    ResponElimina
  14. bon dia sóc en Marc Ribas i avui és el meu aniversari

    ResponElimina
  15. feliz cumpleaños Marc felicidades

    ResponElimina
  16. Bon dia Verônica soy na deyanira adeu

    ResponElimina
  17. Felicidades mi amigo que pases un buen dia en tu cumple

    ResponElimina
  18. per cuan es lo de educacio fisica

    ResponElimina
  19. Hola buenos dias feliz primavera!!

    ResponElimina
  20. hola soy Iván graciAS Verónica ire apuntando mis problemas

    ResponElimina
  21. Bon cap de setmana a totes les families

    ResponElimina